Köpvillkor

Om Mössverksta'n i Dalarna AB

Mössverksta'n i Dalarna AB har sitt säte i Dala-Floda. Vår postadress är Storavägen 47, 786 95 Dala-Floda. För att komma i kontakt med oss, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter. Vi återkommer till dig så snart som möjligt.

Beställning

Efter att du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Orderbekräftelsen innehåller alla detaljer om dina produkter, priser, samt fakturerings- och leveransadress. Om du upptäcker något fel i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omgående via e-post på [email protected].

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. Observera att beställningar som görs under helger skickas tidigast påföljande måndag. Om förseningar skulle uppstå utan att vi har meddelat dig om förlängd leveranstid, kontakta oss på [email protected].

Priser

Alla priser på vår webbplats anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid ändringar från leverantörer, tryckfel i prislistan eller andra felaktigheter.

Ångerrätt

Vid köp av varor på vår webbplats har du som konsument en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

För att nyttja din ångerrätt:

  1. Meddela oss via e-post på [email protected] om att du vill utnyttja ångerrätten. Ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor som du önskar returnera.
  2. Skicka tillbaka produkterna omedelbart, dock senast inom 14 dagar från ditt meddelande om ångerrätt.
  3. Du ansvarar för returfrakt och att varorna returneras i gott skick. För att undvika skador, skicka produkterna väl förpackade och i originalförpackningen.
  4. Vid återbetalning förbehåller vi oss rätten att dra av en summa som motsvarar värdeminskningen av produkten, om den är använd eller skadad.

Ångerrätten gäller ej för:

  • Förseglade produkter som öppnats och inte kan returneras av hälso- eller hygienskäl.
  • Specialtillverkade produkter som anpassats specifikt efter dina önskemål.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

För mer information om din ångerrätt, se här.

Reklamation och Klagomål

Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten ändå är skadad eller felaktig, åtar vi oss att åtgärda felet i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss alltid innan du returnerar en defekt vara.

Så här reklamerar du en vara:

  1. Skicka ett e-postmeddelande till [email protected] där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  2. Om vi inte kan åtgärda felet eller erbjuda en ersättningsprodukt, återbetalar vi dig i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.
  3. Vi förbehåller oss rätten att avslå en reklamation om varan inte anses felaktig enligt lag. Vid tvister följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inte heller ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll, såsom arbetskonflikter, eldsvåda, krig eller leverantörsförseningar.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att bilderna på webbplatsen exakt återger produkternas utseende på grund av tekniska faktorer som bildskärmsinställningar och fotokvalitet.

Information om Cookies

Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats informeras om att cookies används. Cookies är små textfiler som lagras på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare att automatiskt neka cookies. För mer information, besök Post- och telestyrelsens webbplats.

Personuppgifter

Genom att handla hos Mössverksta'n i Dalarna AB godkänner du vår dataskyddspolicy och behandlingen av dina personuppgifter. Vi värnar om din integritet och samlar endast in nödvändig information för att kunna hantera din beställning. Dina uppgifter säljs aldrig till tredje part utan rättslig grund.

Vi lagrar följande personuppgifter:

  • Namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.
  • Uppgifter lagras så länge det finns en rättslig grund, exempelvis för att uppfylla avtalet eller följa lagkrav som bokföringslagen.

Delning av personuppgifter:

  • Betalleverantör: Vid köp delas information med betalleverantören för att genomföra transaktionen och skydda mot bedrägerier. Vi använder Klarna och Swish.
  • Fraktbolag: För att leverera din beställning delas leveransinformation med fraktbolaget, exempelvis Postnord.
  • Nyhetsbrev: Vid prenumeration på vårt nyhetsbrev delas ditt namn och din e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.

Dina rättigheter:

  • Tillgång: Du har rätt att få utdrag av den information som finns om dig hos oss.
  • Rättelse: Du har rätt att begära korrigering av felaktiga uppgifter.
  • Radering: Du kan när som helst begära att dina uppgifter raderas, med vissa undantag såsom lagkrav.

Dataskyddsansvarig:Mössverksta'n i Dalarna AB ansvarar för lagring och behandling av personuppgifter och ser till att dataskyddsförordningen (GDPR) följs.

Ändringar i Villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra villkoren. Eventuella ändringar publiceras på webbplatsen och anses godkända vid fortsatt användning av webbplatsen eller genomförande av köp.

Tvist och Lagval

Vid tvist som inte kan lösas genom dialog med vår kundtjänst, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). För kunder inom EU kan klagomål lämnas via EU-kommissionens plattform för tvistlösning. Tvister gällande dessa villkor ska tolkas enligt svensk rätt.